måndag, shake that ass

Sitter i skolan och skriver det sista på vårat PM som så fint heter "Ät bra och må sunt" där vi har analyserat olika träningsmagasin och hur de framställer hälsodiealet! och vad har jag lärt mig av detta kan man undra, jo att media idag är ett stort skämt som bara lurar oss med olika information och dubbla budskap. Som "hitta dig själv, må bra och var nöjd med dig själv" sen så bara matar samma hälsotidning dieter om hur du går ner i vikt och hur du får den slanka snygga kroppen :) Jahaja säger vi och skrattar lite hånfullt åt alla modeller som enligt dom är hälsoidelat, medan i mina ögon är anorexismala för sådär ser då verkligen inte en riktigt kvinna ut utan kläder. Det är ju faktiskt när man ser dom där extremt smala människorna i bikini på stranden och fäller kommentaren "jäklar, ser du vad smal hon är?" medan i tidningen avundar man hennes kropp, mh-m det låter ju vettigt.

Stop messing with my mind mediahelvete och låt mig leva mitt liv!
Jag vill att kvinnorna ska se ut som mig och mina kompisar
med lite höfter och hull på kroppen med ett leende på läpparna.
lite typ så kan jag avreagera mig lite överdrivet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0