lördag, can you help me find the beat?

nyårsfirandet som skedde är en rätt roligt historia faktiskt :) jag kan berätta den för er..

dagen börjades med lite tid med pappa, sen började min makeover till partyutrustningen! jag begav mig till malittan för knytis med 9 pers som innehöll: förrätt (tortillatårta med ost och bacon) varmrätt (potatisgratäng, kycklingfilé, sallad, bea) efterrätt (cheesecake!) dryck: öl och vin. Detta hade vi alla nio gjort tillsammans, så det här kunde ju inte gå fel? om inte alla trefasproppar gick ... när varmrätterna står i ugnen så bara blir det svart och musiken la av, yeah! panikslagna, halvlulliga som vi var försökte vi lösa problemet men vi ringde istället grannen och lånade deras ugn, stereon pluggade vi in i ett annat eluttag och så var det problemet löst :) trodde vi.. värmen hade slagits ut, diskmaskinen ur funktion, lyset i halva huset fungerade inte hehe.

men partyt drog igång, och vi röjde vardagsrummet för att få ett dansgolv (y) det dansades, buggades, dirtydansades och a hell of a lot of talking and laughing. bästaste människorna var där, vi var väl typ 20 + så det var lagomt för en bra hemmafest. för vissa bar det ur, för andra blev det en lyckad fylla men kl 5 stupade de flesta i säng I DET SVINKALLA HUSET :( jag sov med byxor, sockor, tröja, filt och täcke och ändå huttrade jag. så jag konstaterade det när jag väckte malin och johan i dubbelsängen dagen efter. johan sa "ja men det var för att du sov själv mikaela" tack tack johan, för att du påminde mig :) men under kvällen var jag med om den där klassiska situationen när man sitter bredvid en kille i soffan, och han tar ett djupt andetag och sträcker på armarna och lägger den ena runt om kring mina axlar. haha jag blev lite fulliskratt.
som jag berättade var diskmaskinen utslagen, och 9 pers som åt tre rätters var det en jäävla massa disk, jag och helsing hjälptes åt tills jag hade russinfingrar.

och tills jag kommer hem till morsan och för över nyårsbilder bjuder jag på en från min skolavslutning i 9an :)
btw, kolla in mina albinostickben


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0