onsdag, säga till tjejen att maybe

för en månad sedan var jag trött och hängigt och hade ingen ork till att träna, sen fick jag svällda köttlar i halsen vilket ledde till ingen träning, sen tog jag influensa sprutan vilket gjorde så jag inte kunde röra mig, nu är jag förkyld! vad är det här? ;( tränade en gång på lovet där emellan allt dåligt.

idag i skolan så var vi 3 st på naturkunskapslektionen och haha vi hade det roligt med våran lärare, vi frågade ut han om sånt där som man kan gå och fundera på. Vi pratade om droger, fett, alkohol och mjukporrböcker ^^ sedan på psykosocialtarbete så fick vi se på "i taket lyser stjärnorna" som började som en sån där film som man skrattade och skämdes med dom som spelade rollerna som 15 åriga tuffa tjejer som är kära och skämmer bort sig. vi var typ 10 tjejer i klassen som skrek i kör "ååh nej" och skrattade lite då och då.

sen inatt fick jag ett sms, som löd "hur kom du över tim när han var otrogen?" jag har grubblat på det där smset hela dagen och jag tänker fortfarnade på det. hur kom jag över han egentligen? jag kommer inte på vad jag gjorde, så tiden läkte sår? först när jag fick reda på det så gav jag han en andra chans, för jag var så in i helvete jävla in love men han sa att han hellre ville leva sitt 17åriga liv. då blev jag arg och förtvivlad, vad hade jag gjort som gjorde att han inte älskade mig längre? så tänkte man självklart och jag gick runt å grubblade på alla minnen jag hade med honom, drömde mig bort som om de fortfarande skulle ske sånna minnen. de flesta av mina kompisar tröck upp i ansiktet på mig "vad var de jag sa?" så min bearbetning skedde i skolan som inte hade något förflutet med tim och kunde stötta mig igenom de jobbigaste dagarna. det var den tiden jag satt på toaletten och grät för att jag mådde så dåligt, den som stöttade mig mest var Henke, en människa som utan förvarning var min stöttande vägg och det kändes så bra.

efter en månad, träffade jag honom igen och han fyllde 18år. jag hade nästan kommit över honom, men ville ha ett slut på allting, den där sista kyssen "hejdå" liksom. så jag strula med han, för mig var det ett avslut och för honom en födelsedagspresent. Det kändes så rätt efteråt, och som en enorm lättnad. livet gick vidare och vi träffades inte förän ungefär en månad efter det, hemma hos matilda. Vi skulle på fest som inte blev något av och han drack sig lite lullig. Ville ha med mig till donken, jag hängde på som sällskap. hos matilda ville han att jag skulle sitta i hans knä, ge han en puss, gå ut och prata allvar. sen ville han gå bredvid mig, hålla mig hand, ha med mig hem.. jag var helt förvirrad, sårbar och övertalbar. Efter de finaste orden och verkligen hundögon att han ångrar sig och ville ha tillbaka mig gjorde mig ledsen. men jag hade börjat träffa en annan, hängde med han hem ändå? Vad tänkte jag med egentligen? för då var jag inte ute efter sex, kanske efter närhet? han är ändå en människa jag känner mig så enormt lugn med och kan kolla på och bara förstå varför jag var så kär i han, med dom där kristallblåa ögonen och mörka svarta håret, tuffa atityden, känsliga insidan.
då i april, hade jag börjat gilla någon annan, det var nytt och spännande och tim var historia.

nästa gång jag träffade honom var på skolavslutningen, hjärtat slog ett hårt jävla slag rakt i bröstet. hade jag kommit över honom? den tanken slog jag bort väldigt fort och höll på med nån annan på skolavslutningen, att blunda för verkigheten kallar jag det. jag fick höra att han hade pratat om mig på festen matilda var på, men han hade ju en ny tjej som vi pratade skit om. det fick väl en att känna sig lite bättre. Den kvällen träffade jag tim, höll på med pontus, fick sötaste kommentaren av ralle, träffade sebastian, träffade mattias med ännu en klump i magen för jag var tjejen som inte fick vara hans, skulle träffa micke och blev bjuden sovplats av random människa. jadu, full rulle för en kväll vill jag påstå. härifrån så var tim ett minne blott, kommer inte ihåg när jag träffade han efter det här, var säkert efter att jag fyllt 18.. kommer bara ihåg att på en fest på sommarlovet så hörde jag två av hans kompisar prata om honom och hans nya tjej och åh vad jag nästan kände att jag ville att de var mig dom prata om.

och nu har vi börjat prata igen, och ja jag träffar mitt förra ex bara för att vi tycker det är kul.

Det är sjukt vilket minne jag har, tycker jag iaf. kan nog dra vilken historia som helst med människor som betytt för mig som om det hände igår<3

Tim i insjön, med hans lillasyster i knät.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0