torsdag, tack som fan

moral, vart har jag min moral just nu? det känns som om jag tar mig vatten över huvudet och tror att jag kan ta allting som en lek för tillfället. får man göra vad som helst, flörta med vem man vill utan att behöva få dåligt samvete? hur ska man veta om den andre också tar det oseriöst och bara har "lite kul" eller om den sitter där och småler och känner sig gladare bara för att jag lättar på hatten och bjuder lite på mig själv? jag kanske måste se upp på hur jag beteer mig inför andra innan jag måste ta alltför många konsekvenser. ibland känns det som om jag borde starta om på nytt, glömma allt gammalt trams som jag gått igenom som egentligen gjort mig till en starkare människa. men den delen behöver inte försvinna, jag skulle bara behöva stänga dörrar bakom mig och blicka framåt. så låter det nog i varje människas liv, men hur många är det egentligen som gör det? jag tror inte man kan glömma sitt förflutna utan man får nog göra det till sin vardag och lära sig hantera det. kloka ord, ska jag följa dom? jag tror det, nu ska jag fortsätta möblera om mitt rum, skapa nya ytor på rummet mitt, det här är ett sätt att glömma lite av mitt gamla liv här på regnbågsgatan. behöver se det från en ny synvinkel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0